عتبات نیوز/ این دوره برای خادمان شاغل در بخش‌های مختلف آستان مقدس علوی در راستای تلاش برای تقویت مهارت‌های ارتباط مؤثر با زائران خارجی و ارائه خدمات بهتر به آنها انجام می‌شود.
مسئول بخش، رمله الخزاعی، به مرکز خبری گفت: «این دوره در راستای سلسله دوره‌های آموزشی است که این بخش برای توسعه مهارت‌های خادمان در ارتباط با زائرانی با ملیت‌ها و فرهنگ‌های مختلف، به منظور بهبود کیفیت خدمات ارائه شده در رواق‌های حرم مطهر، در نظر گرفته است.»از سوی دیگر، استاد هدی ابوصالح، مدرس دوره، تاکید کرد: «برنامه درسی مورد تایید در این دوره اساساً بر آموزش مهارت‌های مکالمه روزمره از طریق روش گفتگوی مستقیم بین خادم و زائر متمرکز است، با تاکید بر رایج‌ترین سوالات و درخواست‌ها، که به خادم امکان می‌دهد با زائران انگلیسی زبان به راحتی و روان ارتباط برقرار کند. این دوره با توجه به نیاز مبرم خادمان به ارتباط روزانه با زائران خارجی، شاهد تعامل قابل توجهی از سوی آنها بود.»شایان ذکر است که این دوره اولین نوع خود نیست، زیرا بخش بانوان قبلاً در همین راستا، دوره‌ای را در مورد آموزش زبان فارسی، با هدف توانمندسازی خادمان برای انجام وظایف خود با بهترین کارایی ممکن و تقویت ارتباط با زائران با ملیت‌های مختلف برگزار کرده بود.

تاریخ انتشار 1404/01/29