به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت ؛ آقای غلامرضا رضایی درباره تمهیدات اندیشیده شده برای اعزام نخستین گروه زایران ایرانی از مدینه به مکه گفت: نخستین گروه از زائران بیت الله الحرام حج تمتع ۱۴۰۳ که بامداد ۲۴ اردیبهشت ماه وارد مدینه شده اند عصر امروز شنبه در مسجد شجره مُحرم خواهند شد […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت ؛ آقای غلامرضا رضایی درباره تمهیدات اندیشیده شده برای اعزام نخستین گروه زایران ایرانی از مدینه به مکه گفت: نخستین گروه از زائران بیت الله الحرام حج تمتع ۱۴۰۳ که بامداد ۲۴ اردیبهشت ماه وارد مدینه شده اند عصر امروز شنبه در مسجد شجره مُحرم خواهند شد تا شامگاه لبیک گویان به مکه مکرمه رهسپار گردند.
وی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای بهره مندی همه زایران از قطار سریع السیر گفت:ان شاالله در موسم حج تمتع امسال همه زایران را از مدینه به مکه و بالعکس منتقل خواهیم کرد.
مدیر عملیات حج تمتع ۱۴۰۳ تصریح کرد : بحمدالله زیرساخت های موجود فراهم آمده است و زایران با همراهی و همکاری ، از خدمات مدنظر بهره مند می شوند.
وی افزود: بهره مندی از قطار سریع السیر موجب می‌شود تا مسیر بیش از ۶ساعته زمینی به دو ساعت کاهش یابد و این یعنی زایران در تردد با قطار سهولت و امنیت بیشتری را خواهند داشت.
مدیر عملیات حج تمتع ۱۴۰۳ تاکید کرد: در نخستین روز اعزام ها از مدینه به مکه حدود یک هزار و هفتصد نفر به ترتیب بعد از بستن احرام و انجام اعمال ، راهی ایستگاه قطار می‌شوند تا هرچه سریعتر به مکه مکرمه عزیمت کنند.
رضایی خاطرنشان کرد: ایمنی در سفر ، سهولت و رفاه حال زایران و اهتمام به اعمال و مناسک بدون خستگی و افزایش رضایتمندی زایران از جمله دلایل استفاده از قطار محسوب می شود.
وی درباره چمدانهای زایران نیزگفت: چمدان زایران از روز گذشته به مکه منتقل شده و به محض حضور زایران در مکه ، این چمدان ها پشت در اتاق آنها قرار گرفته است.
مدیر عملیات حج تمتع ۱۴۰۳ برای تمامی زایران کشورمان آرزوی توفیقات روز افزون کرد و بر خدمت رسانی مطلوب به زایران‌در تمامی زمینه ها تاکید کرد.