توضیحات اسلامی درباره بازرسان اخراج‌شده آژانس

  پرینت
توضیحات اسلامی درباره بازرسان اخراج‌شده آژانس
شناسه خبر : 1231 | تاریخ انتشار : 12 مهر 1402 - 19:04 | 140 بازدید | تعداد دیدگاه : 0 | ارسال توسط :

ایرنا : محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی توضیحاتی درباره بازرسان اخراج‌ شده آژانس ارائه کرد و گفت: این افراد رفتارهای سیاسی تندی داشتند. محمد اسلامی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگارن اظهار داشت: بازرسان اخراج شده از سه کشور اروپایی بودند که مرتب رفتار سیاسی تند داشتند و بازرسان آن کشورها […]

ایرنا : محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی توضیحاتی درباره بازرسان اخراج‌ شده آژانس ارائه کرد و گفت: این افراد رفتارهای سیاسی تندی داشتند.

محمد اسلامی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگارن اظهار داشت: بازرسان اخراج شده از سه کشور اروپایی بودند که مرتب رفتار سیاسی تند داشتند و بازرسان آن کشورها را هم از فهرست حذف کردیم.

وی افزود: آژانس ۱۲۷ بازرس تایید شده در ایران دارد و افرادی که اخراج شده اند چند سال است که به ایران نیامده‌اند، از طرفی این تعداد عددی در مقابل تعداد بازرسان رسمی نیست.

رئیس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: جوسازی در این مورد ناشی از رفتار سیاسی و عملیات روانی این کشورها است که مرتب می‌گویند ایران مفاد برجام را یک طرفه انجام دهد و آنها کاری نکنند.

 

  1. اسلامی در پاسخ به صحبت‌های اخیر رئیس سازمان انرژی اتمی مبنی بر اینکه ایران آنگونه که باید و شاید در حوزه مسائل هسته‌ای و پادمانی همکاری ندارد، گفت: البته گفته نشده که باید و شاید بلکه نوشته شده که همکاری ایران مطابق انتظار نیست. 
    وی با اشاره به اینکه انتظاری که بیان می‌کنند انتظار برجام است، ادامه داد: آنها به عبارت برجام یا همان GCPOI که آنها می‌گویند من از روز اول به آنها گفتم که این قرائت شما از برجام GCPOI نیست بلکه ICPOI است بنابراین چون شما نمی‌خواهید تعهدات خودتان را انجام دهید به ایران فشار می‌آورید که یکطرفه تعهدات خود را انجام دهد.

رئیس سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: همه خواسته آنها اجرای مطابق مفاد برجام به صورت یکطرفه است که این خلاف برجام است. 
اسلامی با اشاره به اینکه در برجام موارد ادعایی و اتهامی تحت عنوان پی ام دی بسته شده است، عنوان کرد: برجام یک معامله است که طرفین در آن تعهداتی دارند، یکی از خروجی‌ها بسته شدن PMD برداشتن تحریم‌ها بوده است که البته PMD بسته شده است.
وی بیان کرد: اینکه اکنون بار دیگر از داخل برجام برخی موارد و اطلاعات را استخراج کرده و به جمهوری اسلامی ایران فشار بیاورند همان جریان سیاسی فشار برای ایجاد مزاحمت و امتیاز گرفتن است و کاری غیرقانونی و ظالمانه است.
وی ادامه داد: ما مسیر خودمان را طی کرده و طبق ضابطه آژانس کار می‌کنیم و آژانس بر همه فعالیت‌های ما نظارت دارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی یادآورشد: هیچ فعالیتی که دور از دسترس و اطلاع آژانس باشد در جمهوری اسلامی نداریم و قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها بر ما حاکم است. از زمانی که تحریم‌ها را لغو کنند طبیعی است که ما نیز همه مفاد برجام را اجرا می‌کنیم.

 

برچسب ها
نوشته های مشابه
🔴امیرعبداللهیان: انگلیس واقع‌بینانه به تحولات منطقه بنگرد
اولین تماس تلفنی آیت‌الله رئیسی با «بن‌سلمان»
🔴توئیت لحظاتی قبل حساب کاربری حزب الله به فارسی: امروز روزی است که جبهه ها متحد می شوند.
هدایای ویژه قالیباف به رئیس امارات
سخنگوی وزارت خارجه گفت: ایران از تلاش‌های توأم با حسن نیت کشورهای دوست و ابتکار عمل‌های آنها برای کمک به بازگشت مسئولانه به برجام استقبال می‌کند.
حکم اعدام برای عامل حمله به سفارت آذربایجان در تهران
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

طراحی سایت