سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری به سوالاتی درباره روند احیای توافق هسته‌ای، ازسرگیری مذاکرات غیرمستقیم با ایران در این زمینه و دیگر موضوعات مرتبط با ایران پاسخ داد. متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشستی خبری که مشروح آن در وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شده است، در […]

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری به سوالاتی درباره روند احیای توافق هسته‌ای، ازسرگیری مذاکرات غیرمستقیم با ایران در این زمینه و دیگر موضوعات مرتبط با ایران پاسخ داد.

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشستی خبری که مشروح آن در وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شده است، در پاسخ به این سوال که آیا طبق اظهارات وزیر امور خارجه ایران مبنی بر این که ژاپن طرحی را برای ازسرگیری مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ارائه داده، آمریکا از این طرح باخبر است یا نه، گفت: من از این ابتکار بخصوص اطلاعی ندارم. نمی‌دانم این اظهارات به چه چیزی اشاره دارد. همان طور که قبلا گفته‌ایم، دیپلماسی بهترین راه اطمینان یافتن از این است که ایران هیچ گاه به یک سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند. تغییری در این موضع ایجاد نشده است.

واکنش میلر در پی این مطرح می‌شود که حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، اخیرا در گفت‌وگویی با خبرگزاری کیودو اظهار کرد که ژاپن ابتکاری را برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای ارائه داده است. او در ادامه تاکید کرد که هرگونه ابتکار ژاپن که با «منافع ایران» همسو باشد، از سوی تهران مثبت تلقی خواهد شد.